| ورود
اوقات شرعي
صفحه اخبار

گزارش آیین نودانشجویان

آیین استقبال از نودانشجویان دختر موسسه آموزش عالی ارشاددماوند در روز ششم آبان ماه در سالن فردوسی مجموعه خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار گردید.

برنامه با پخش آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی شروع شد. پس از خیرمقدم مجری (سرکار خانم نعمانی دبیر انجمن زبان انگلیسی) و تسلیت واقعه اربعین و یادآوری شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران ایشان در واقعه عاشورا آقای دکتر اکرمی ریاست موسسه پس از خیرمقدم در خصوص معنویت درمانی صحبت کردند، ایشان با بیان شرح حال بسیار سخت ویکتورفرانکل روان پزشک معروف آلمان در زندان هیتلر گفتند فرانکل گفته است: «مشکل بزرگ بشریت امروز خلا وجودی است، یعنی بسیاری از مردم جهان معنایی برای زندگی ندارند. به همین جهت رنج می برند. باید برای زندگی معنایی داشت. و این معنا جز با پذیرش خدای جهان آفرین در دل آدمی به وجود نمی آید.»

همچنین در بخشی از سخنانشان با اشاره به اینکه دانشجویان وارد مرحله تحصیلات تکمیلی شده اند بیان داشتند که شما وارد خانواده ارشاددماوند شده­ اید، هر زمان کاری یا مشکلی یا مسئله ای به غیر از مسائل تحصیلی حتی در حوزه های اجتماعی، پزشکی، مشاوره، داشتید به حوزه ریاست و معاونت ها می توانید مراجعه کنید و مطمعن باشید در جهت رفع مشکل شما همیاری و همدلی با شما صورت خواهد گرفت.

سپس کلیپ آنچه یک نودانشجو باید بداند و معرفی بخشهای مختلف دانشگاه پخش شد.

سپس جناب آقای تاجیک مدیر امور آموزشی نکات مهم آموزشی را که کارشناسان آموزش در جلسات توجیهی تخصصی گفته بودند یادآوری و تاکید کردند. سپس اجرای موسیقی با دف و فلوت برگزار شد.

بعد از آن، سخنران مراسم سرکار خانم دکتر مهاجرانی نکاتی در خصوص شرایط دانشجو بودن بیان کردند که که برای داشتن انگیزه باید کار کرد و برای کار باید تلاش کرد و باید عاشقانه تلاش کرد.

ایشان در پایان سخنانشان میثاق نامه اساتید را قرائت نمودند.

بعد از آن کلیپ ثبت نام نودانشجویان پخش شد که شور شعف خاصی در سالن ایجاد نمود. این کلیپ توسط خانم عطیه قاسمیان یکی از نودانشجویان موسسه تهیه شده بود.

برنامه بعدی آیین افق و اهدای دانشنامه نمادین بود که توسط یکی از دانش آموختگان که لباس دانش آموختگی بر تن داشت و ریاست موسسه با اهدای نمادین دانشنامه پایان دوره کارشناسی انجام گرفت.

تقدیر از انجمن علمی کامپیوتر برنامه بعدی بود که در سال پیش در جشنواره ملی حرکت کسب مقام کرده بود.

همچنین تقدیر از انجمن های زبان و صنایع بخاطر کسب مقام برتر در جشنواره حرکت داخلی و تقدیر از دانشجوی رشته مدیریت آقای مهران کاسب وطن بخاطر طراحی خلاقانه نشریه زبان انجام گرفت.

سپس یکی از دانشجویان رشته مدیریت سرکار خانم فاطمه ایرانپور میثاق نامه دانشجویان را قرائت نمود.

برنامه در ساعت 16:30 به پایان رسید.

غرفه های انجمن های علمی نیز به منظور آشناییی نودانشجویان با فعالیت ها و کارکرد انجمن ها درخلال این مراسم برپا شد.

در این برنامه که تمامی اساتید به ویژه مدیران گروههای آموزشی نیز دعوت شده بودند، ریاست موسسه جناب آقای دکتر اکرمی، قائم مقام موسسه جناب آقای نوروزی، معاون آموزش و پژوهش جناب آقای تهرانی، معاون فرهنگی و دانشجویی سرکار خانم رحمانی، مدیر امور آموزش جناب آقای تاجیک تنی چند از اساتید از جمله سرکار خانم دکتر لاجوردی، جناب آقای دکتر قاجاریه، جناب آقای دکتر کمالی مقدم، جناب آقای مهندس روشن نیز حضور داشتند.

  • نویسنده : کارشناس فرهنگی دانشجویی
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1397/08/06
  • تعداد مشاهده : 2725 بار